Skoči na glavno vsebino

Bralni projekt Naša mala knjižnica, ki istočasno poteka v več državah je letos mednarodni bralni projekt založbe Sodobnost International. Namenjen je predvsem učencem razredne stopnje osnovne šole. Zastavljen cilj je spodbujanje in razvijanje bralne kulture, dvigovanje bralne pismenosti ter spoznavanju drugih kultur na ustvarjalen, deloven, poučen, zabaven, igriv in raziskovalen način. Vključuje premišljen izbor skrbno izbranih, kakovostnih, priznanih in nagrajenih domačih in tujih mladinskih pisateljev in vrsto dodatnih aktivnosti.

Bralni projekt smo tudi letos v 5. a razredu začeli v mesecu oktobru, ko smo s strani založbe prejeli brezplačne Ustvarjalnike, ki mentorja in učence vodijo k aktivnostim po branju izbranih knjig. Avtorji, ki so nas letos popestrili ponedeljkove dopoldneve s svojimi knjigami so bili: Gendrutis Morkūnas, avtor Bolšjih zgodb, Ida Mlakar, avtorica smešnega Cipercoperčka, Grigor Vitez, avtor knjige O zajcu, ki se je rad smejal, Kęstutis Kasparavičius, ki nam je približal Deželo lenuhov, Andrej Rozman Roza, ki je razkril, kako je Oskar postal detektiv ter Jana Bauer, avtorica knjige Groznovilca in divja zima. Prebirali smo jih po delih v sklopu književnosti, zjutraj kot uvod v pouk ali učenci doma. V tki. Ustvarjalniku so izbrane izvirne naloge na temo predstavljenih knjig, ki spodbujajo besedno, likovno, glasbeno in gibalno izražanje ter razvijajo domišljijo. Vaje od učencev ne zahtevajo natančnih in tipičnih šolskih obnov, temveč so vsebinsko in grafično zanimive ter didaktično različne. V sklopu tega smo pisali ustvarjalne pesmi, zgodbe, reševali križanke in težje uganke, se urili v premetankah, pisali novice, reklame in domišljijske recepte ter utrinke objavljali na naši razredni spletni strani.

Projekt ponuja tudi več dodatnih oblik sodelovanja, kar seveda osmisli branje in motivira učence. Tako nam je pismo presenečenja letos napisal litvijski pisatelj Kęstutis Kasparavičius. V razredu smo sestavili dolg bralni vlak, kjer so učenci za vsako prebrano in pripovedovano knjigo v tem šolskem letu lokomotivi lahko dodali vagon. Trudili smo se oblikovati naj bralni kotiček v razredu, ki ga sestavljajo bralno drevo z mislimi o branju ter lastnimi knjigami učencev, ki si jih izmenjujejo med seboj. V poseben izziv pa nam je bila izjemno zanimiva dejavnost tki.izmenjava knjižnega junaka, ki je potekala celotno šolsko leto. Po prebrani knjigi Kako je Oskar postal detektiv so nam priskočili na pomoč starši. Danijela Brložnik, Katja Podgornik in Melita Čufer so po knjigi ročno ustvarile lutkovno podobo knjižnega junaka Oskarja, ki smo ga skupaj z dnevnikom in našo predstavitvijo poslali na Osnovno šolo Polhov Gradec, kjer je obiskoval tamkajšnje učence po domovih in pisal dnevnik o svojem potovanju. Istočasno smo na izmenjavo prejeli njihovega knjižnega junaka Srečka, ki je potoval po domovih učencev 5. a razreda in spoznaval idrijsko kulturno dediščino. Z njimi je potoval po Idriji, na interesne dejavnosti, rojstne dneve, obiske, na počitniška potovanja in še in še … Komaj čakamo, da dobimo v roke zopet našega Oskarja in skupaj preberemo, kaj se je naučil in kaj je doživel v Polhovem Gradcu.

V projektu deluje poleg sistema kroženja literarnih del, tudi kroženje avtorjev. Neskončno smo bili presenečeni, ko nas je založba za celoletno delo ob koncu letošnjega projekta nagradila s tki. obiskom presenečenjabelgijskim ilustratorjem Janom De Kinderjem. Znana ameriška novinarka Mary Schmich je nekoč zapisala, da je branje znižana vozovnica do kamorkoli. Res je. Nam jo ni bilo treba niti kupiti – ilustrator iz daljne Belgije je prišel kar k nam. Ilustratorja smo pozdravili s slovensko uvodno dobrodošlico – dekleta našega razreda so zaplesala s slovenskimi zastavicami ob pripravljeni slikovni prezentaciji o avtorju in njegovih delih. Avtor in ilustrator nam je predstavil svojo avtorsko slikanico Se v gozdu bojiš, Veliki volk. Seznanil nas je z načini njegovega ilustrativnega ustvarjanja in prikazal nekaj načinov risanja oz.slikanja s katerimi se dotakne src bralcev njegovih del. Razredu je zapustil tudi njegovo unikatno ilustracijo, ki je nastajala med delavnico, učence pa na koncu nagradil z avtogrami. Prejeli so tudi knjižne razglednice z izvrstnimi ilustracijami iz ilustratorjeve lastne avtorske pravljice.

Ob zaključku projekta v našem bralnem kotičku na šoli nastane priložnostna razstava predstavitve projekta s celoletnimi izdelki učencev, ki so v njem sodelovali. Ob zaključku projekta jih čaka še podelitev bralnih priznanj Naše male knjižnice za leto 2019.

Razredničarka Lidija Kacin

Dostopnost